Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szybkie połączenie na Ołowiankę?

Aneta Niezgoda
Aneta Niezgoda
Miało być porozumienie i konkurs na koncepcję architektoniczną kładki. A będzie analiza inwestycji.

Od kilku lat władze województwa pomorskiego i Gdańska planują budowę połączenia dla pieszych, które umożliwiłoby szybkie przedostanie się na Ołowiankę. Latem 2008 roku poznaliśmy wstępny projekt kładki, który szybko został skrytykowany m.in. przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Ciężka i rozbudowana kładka miała psuć panoramę miasta. Uznano, że należy przygotować nowy projekt, który nie ingerowałby w tak znaczny sposób w wizerunek tej części Gdańska.

W sierpniu ubiegłego roku informowaliśmy, że urzędy porozumiały się i przygotowują do ogłoszenia konkursu na koncepcję zagospodarowania architektonicznego. Budowa miała rozpocząć się na początku przyszłego roku, jednak konkurs nie został ogłoszony.

- Z tego co się orientuję, pieniądze z Unii Europejskiej były na ten cel w 2008 roku - mówi Bartosz Gappa z Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku. - Wówczas nie udało się rozpocząć budowy. Obecnie moja delegatura nie prowadzi żadnej inwestycji, której elementem byłaby budowa tej kładki - dodaje.

Co zatem będzie z połączeniem na Ołowiankę? Anna Dobrowolska, z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku przyznaje , że miasto nie zapomniało o pomyśle.

- Przygotowujemy się do realizacji przedsięwzięcia - mówi rzeczniczka. - Wybudowany obiekt skróci drogę pomiędzy Starym Miastem a Sienną Groblą i Polskim Hakiem. Głównym założeniem przy budowie obiektu jest uzyskanie wygodnego i atrakcyjnego turystycznie połączenia dla ruchu pieszego z drugim brzegiem rzeki, przy ograniczonej do niezbędnego minimum ingerencji w ruch wszelkiego rodzaju jednostek pływających po rzece Motławie - wyjaśnia.

Jak dodała Anna Dobrowolska, do końca sierpnia poznamy studium wykonalności. Miasto bierze pod uwagę różne możliwości rozwiązania problemu.

- W opracowaniu przeanalizowane będą możliwości ekonomiczne, środowiskowe i techniczne budowy połączenia w postaci promu, zwodzonej kładki, tunelu lub innego, zaproponowanego przez wykonawcę, racjonalnego i możliwego do wykonania połączenia dla ruchu pieszego - stwierdza. - Po pozyskaniu studium wykonalności, podjęta zostanie wspólnie przez Województwo Pomorskie, Gminę Miasta Gdańska oraz Spółkę Elektrociepłownie Wybrzeże S.A. decyzja o realizacji przedsięwzięcia lub o odstąpieniu od tej realizacji - zapewnia rzecznik prasowa.

Zobacz więcej:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto