- Nie chodzi o to, że program ma być słabszy merytorycznie, ale by dostosować nazwę do podobnych programów funkcjonujących między innymi w Warszawie, Krakowie czy Łodzi - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik Wydziału Inżynierii Ruchu w gdyńskim Urzędzie Miasta.
TRISTAR to system, który ma "spiąć" ze sobą pętle indukcyjne, "liczące" samochody na skrzyżowaniach. Pętle takie są montowane na coraz większej liczbie skrzyżowań w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, ale nie są jeszcze ze sobą powiązane. To ma zapewnić właśnie TRISTAR - system, który pozwoli na regulowanie "zielonej fali", w zależności od wielkości korków. W ramach instalacji systemu przy drogach zostaną też zamontowane elektroniczne tablice informujące o korkach czy wypadkach, alternatywnych trasach, liczbie wolnych miejsc parkingowych, warunkach atmosferycznych itd.
Radni zdecydowali także, że Gdynia będzie formalnym liderem projektu. Czyli to gdyńscy urzędnicy będą m.in. pisać wnioski o pieniądze z Unii Europejskiej na ten system. Urzędnicy czekają teraz na ogłoszenie konkursu przez Ministerstwo Infrastruktury.
- Terminy ogłoszenia się zmieniały, teraz mamy nadzieję, że dojdzie do tego w I kwartale tego roku - dodaje Oskarbski.
Do połowy roku powinien być gotowy projekt budowlany systemu. Później zostanie ogłoszony przetarg na projekt wykonawczy i instalację systemu . Optymistycznie zakładając, jego budowa może się zacząć pod koniec tego roku, choć bardziej realna jest wiosna 2011 r. TRISTAR w całym Trójmieście ma być zamontowany przed Euro 2012.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?