Podczas tygodnia programów nadawanych na żywo z Warszawy, ekipa CNN skupi się na tematach związanych z kulturą i biznesem. Fionnuala Sweeney, gospodyni programu która Trójmiasto odwiedziła już we wrześniu minionego roku, przedstawi zestaw reportaży, materiałów i wywiadów, a Jim Boulden podróżując po Polsce odkryje przed widzami tajemnice naszego kraju
- Polska to aktualnie miejsce wielkiego ożywienia, gdzie czynione są ostatnie poprawki na stadionach i w infrastrukturze przed jedną z największych imprez w jej historii - tłumaczy Mike McCarthy, wiceprezes CNN International. - To kraj wyprzedzający swoich europejskich sąsiadów pod względem wzrostu gospodarczego, którego bogatą kulturą wszyscy jesteśmy zauroczeni. W trakcie "Eye on Poland" zadamy ważne pytania dotyczące Euro 2012, ale też skupimy się na wielu interesujących historiach związanych z Polską - podkreśla McCarthy.
Eye on Poland o Euro 2012
Duża część programów dotyczyć ma nadchodzących Mistrzostw Europy w piłce nożnej. CNN sprawdzi, jak wygląda gotowość Polski na przyjęcie piłkarzy setek tysięcy kibiców. Skontrolują także drogi, pociągi, hotele i lotniska, a o swoich wnioskach rozmawiać będą z prezesem Polskich Linii Lotniczych LOT Marcinem Pirógiem oraz ministrem finansów Janem Vincentem Rostowskim. CNN odwiedzi także główną kwaterę warszawskiej policji żeby dokładnie zobaczyć, jak mundurowi planują zapewnić spokojny przebieg Euro 2012.
Gitary i katamarany, czyli Sunreef Yachts i Mayones
W Gdańsku widzowie CNN poznają produkującą jedne z najbardziej luksusowych katamaranów na świecie i usytuowaną na terenie Stoczni Gdańskiej firmę Sunreef Yachts, która w wyniku pożaru z 19 stycznia 2012 roku poniosła miliony euro strat. Francuski twórca firmy twierdzi, że nie tylko lokalne tradycje budowania statków i know-how decydują o sukcesie firmy, ale też ekonomiczna odporność Polski, która dała Sunreef stabilność.
Kamera odwiedzi także wyjątkową firmę, która odniosła nieprawdopodobny światowy sukces produkując... gitary. Poznać będzie można historię owego sukcesu tego małego rodzinnego biznesu, kryjącego się od prawie 30 lat pod nazwą Mayones. "Eye on Poland" odwiedzi rodzinną fabrykę i pozna tajemnice jej sukcesu.
Program emitowany będzie od poniedziałku 28 maja do piątku 1 czerwca o 17 na kanale CNN International.
Czytaj też:
- Zdjęcia z akcji gaszenia hali Sunreef Yachts
Prezes stoczni tydzień po pożarze: Będziemy pracowali dzień i noc [zdjęcia i wideo]
Anarchiści "promowali" Gdańsk w CNN [wideo]
Nic O Nas Bez Nas: CNN mogło zastąpić ulicę planszą jak u Barei
Euro 2012 w Gdańsku: Na trybunach zasiądą piękne fanki z całej Europy [zdjęcia]
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?