Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dwie godziny w zaśnieżonej kolejce. SKM: robimy co możemy

Redakcja MM
Redakcja MM
Jest zima, jest śnieg i mróz. To jednak nie znaczy, że pasażerowie SKM muszą jeździć w zimnej i zaśnieżonej kolejce.

Niestety w takich warunkach musiały jechać osoby podróżujące w poniedziałek z Lęborka (planowy wyjazd o godzinie 9.23) do Gdańska Głównego (11.20 według rozkładu, ostatecznie pociąg przyjechał 20 minut później).

W pierwszym wagonie zepsute były niemal wszystkie drzwi po prawej stronie pociągu. Na początku składu drzwi się zacinały i pasażerowie musieli się cofać do tyłu, aby wyjść. Z kolei w środkowej części, drzwi się nie zamykały i śnieg wlatywał do środka, przez co korytarz wyglądał, jakby przeszła przez niego burza śnieżna. Dodam tylko, że przedziałów nie oddzielały rozsuwane drzwi, dlatego mimo działającego ogrzewania, było po prostu strasznie zimno.

Moje wzburzenia nie budzi ani opóźnienie, ani stan ogólny pociągów, którymi dysponuje SKM. Z Lęborka wyjechała kolejka starego typu, popisana, z plastykowymi siedzeniami, na których trudno wysiedzieć dwie godziny jazdy. To co mi nie podobało się w tej sytuacji, to że Szybka Kolej Miejska postanowiła wypuścić zepsuty skład, mimo tak niskiej temperatury. Kilka wejść było w połowie otwartych już na peronie w Lęborku. Być może stan pociągu uległ pogorszeniu już na trasie, ale niewątpliwie, ta SKM-ka już na starcie nie nadawała się do jazdy.

Zapytałam o to kierowniczkę pociągu, która przyznała, że nie dziwi się narzekaniom pasażerów jadącym tym kursem, ale nie miała wyjścia, gdyż takie polecenie otrzymała od przełożonych.

A jak całą sytuację tłumaczy rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej?

- Jeździmy całym taborem i w razie awarii szybko reagujemy na sytuację - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. - Według informacji jakie posiadam, awaria faktycznie miała miejsce, ale doszło do niej już podczas jazdy pociągu.

Rzecznik dodał, że SKM zatrudniła firmę, która w czterech lokalizacjach: w Słupsku, Lęborku, Wejherowie i Gdańsku sprząta i odśnieża pociągi, aby komfort jazdy był wysoki. Marcin Głuszek dodał, że SKM stara się, aby pasażerowie byli zadowoleni, ale jak widać nie zawsze jest to możliwe. Swoje uwagi i sugestie można przesyłać na maila SKM.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto