Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Będą nowe ścieżki rowerowe przy ul.3 Maja, Chłopskiej i Rzeczpospolitej. Które następne?

Jacek Wierciński
Zaraz po Euro 2012 rozpocznie się budowa ścieżek - nowej przy ul. 3 Maja i utworzenia w miejscu "jakby istniejącej" (w formie linii na starym i zniszczonym chodniku) drogi wzdłuż ul Chłopskiej i Rzeczpospolitej. W kolejce czeka "ulica rowerowa" na Wita Stwosza, a urzędnicy chcą by to mieszkańcy zdecydowali co dalej.

Od dawna czekający na realizację projekt ścieżki wzdłuż ul. 3 Maja powinien ruszyć w lipcu. Przetarg został już rozstrzygnięty. Kilometrową ścieżkę zbuduje firma Skanska - ma na to czas do kwietnia przyszłego roku.

Nowa ścieżka przebiegać będzie wzdłuż ul. 3 Maja (po stronie torów kolejowych) od ul. Kolejowej do ul. Biskupiej w Gdańsku oraz na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Hucisko wraz z przejściem dla pieszych. Nawierzchnia zostanie wykonana, w zależności od podłoża: na estakadach – z żywicy epoksydowo-poliuretanowej, na odcinkach drogi na terenie i na płycie obok tunelu PKS - czerwony asfalt. Ścieżka będzie miała od 2 do 3 m szerokości.

Konsultacje w sprawie systemu tras rowerowych STeR w Gdańsku

Drugi przetarg wciąż czeka na rozstrzygnięcie. Realizacja ambitnego planu ścieżki nie będzie tania - urzędnicy zakładają, że wartość (bez VAT) wyniesie niemal 65 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest za niemal półtora roku, czyli dopiero jesienią 2013 r.

Projekt podzielono na trzy etapy: wzdłuż ul. Chłopskiej od ul. Kołobrzeskiej do ul. Pomorskiej długości ok. 1,5 km, drugi - to asfaltowy pas do skrętu w prawo z ulicy Chłopskiej (obok ścieżki powstanie chodnik z szarej kostki betonowej), trzeci - najdłuższy to ścieżka dla rowerów i ciąg pieszy wzdłuż ul. Rzeczpospolitej od ul. Hynka (w rejonie ETC) do ul. Kołobrzeskiej - będzie miał ponad 2 km długości.

Pod znakiem zapytania wciąż stoi budowa tzw. ulicy rowerowej na Wita Stwosza. Urzędnicy zakładali, że jeden z pasów jezdni zostanie tam oddany całkowicie rowerzystom. Będzie to wymagało utworzenia miejsc parkingowych dla aut. Problemem wciąż pozostają pieniądze, a prace ruszą, kiedy uda się zdobyć unijne fundusze na inwestycję.

Co dalej? - urzędnicy pytają gdańszczan.

- Trwają prace nad przygotowaniem strategii realizacji studium STeR ["System Tras Rowerowych dla Gdańska"] - wyjaśnia Anna Dobrowolska z Biura Prasowego magistratu. - Na podstawie analizy wielokryterialnej wskazana zostanie optymalna kolejność realizacji brakujących odcinków głównych tras rowerowych. W analizie brane są pod uwagę kryteria komunikacyjne, ekonomiczne, funkcjonalno-przestrzenne, środowiskowe oraz poparcie społeczne - zapewnia.

Więcej o STeR czytaj TUTAJ

Ostatni z czynników władze chcą poznać dzięki, przygotowanej na podstawie wcześniejszych konsultacji Biura Rozwoju Gdańska, ankiecie. Na ścieżki i rozwiązania głosować można do 20 czerwca pod adresem http://moje-ankiety.pl/respond-25723/sec-oHyWqUCr.html

Urzędnicy nie ukrywają, że realizacja pomysłów wyłonionych w ramach STeR-u zajmie wiele lat, mieszkańcy mają pomóc wyłonić rozwiązania "pierwszej potrzeby".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto