Kładka ma ponad 33 metry długości, jest szeroka na 6,5 m, waga kładki przekracza 40 ton. Łącznie z naczepą i ciągnikiem, który transportuje konstrukcję, cały zestaw ma ponad 38 metrów długości i 4,5 m wysokości. Po tym, jak w poniedziałek późnym wieczorem kładka wyruszyła transportem specjalnym z ul. Hutniczej w Gdyni w stronę Trasy Kwiatkowskiego i obwodnicy, a dalej do Świnoujścia, zdemontować trzeba było część bramek wjazdowych na autostradę A1. Inaczej ładunek, przewożony przez Scandinavian Express Poland, nie wjechałby na trasę szybkiego ruchu. W czwartek w Świnoujściu wykonywane będą manewry w porcie, w piątek kładka ma być już w centrum Malmö. Na miejsce finalnego montażu trafi z Trelleborgu, dokąd popłynie promem.
Zobacz także: Budowa PKM. Montaż elementów konstrukcji przystanku Gdańsk Niedźwiednik [ZDJĘCIA]
- Rzadko zdarza się, aby ładunek o tak znacznych rozmiarach transportowany był drogami publicznymi, a w tym przypadku poprzeczkę podnosi fakt, że miejscem rozładunku jest dopiero południowa Szwecja - mówi Patryk Szymański, wiceprezes Scandinavian Express Poland, operatora logistycznego, odpowiedzialnego za całościowy transport mostu. - Oznacza to, że tylko w Polsce do pokonania jest ponad 550 km. Przygotowania do takiego transportu trwają ponad dwa miesiące. Wiążą się ze szczegółowym planowaniem, przygotowaniem sprzętu, bardzo precyzyjnymi manewrami na trasie oraz częściowym demontażem infrastruktury drogowej. Dodatkowym utrudnieniem jest konieczność dokonania przeprawy promowej. Wjazd takim kolosem do ładowani promu wymagał wcześniejszych konsultacji i przygotowań oraz dokonania szczegółowych pomiarów zarówno jednostki, jaki i obu terminali.
źródło: TVN24/X-News
Ładunek ma asystę aż pięciu jednostek cywilnych i urzędowych.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?