Komunikacja w Trójmieście. Debata o ruchu na ulicach Gdańska, Gdyni, Sopotu
Komuniakcja w Trójmieście. W jakim kierunku powinniśmy iść?
Piotrusiewicz nie zgadza się z alternatywą: „Budujemy tunel pod Pachołkiem albo kupujemy 50 tramwajów”. - Nasza siatka dróg odziedziczona po komunizmie nie wystarczy. Musimy działać w obu kierunkach równocześnie. Nie mamy podstawowej sieci drogowej – to fakt. Pytanie w jakim kierunku powinniśmy ją rozwijać? Czy budować tranzytowe drogi „szybkiego ruchu”, czy drogi lokalne ze spokojnym ruchem... - mówił. Głos zabierali też uczestnicy debaty. - Jeśli mamy rządy PO, a wyborców PO z zasady na samochody stać, więc decyzja o rozwijaniu sieci dróg jest polityczna. Politycy robią to starając się pozyskać wyborców. Łatwo jest „celować w swój elektorat” i jego oczekiwania - przekonywała Maria Klaman z Krytyki Politycznej. Uczestnicy debaty – Wawrzonek, Piskorski, Piotrusiewicz i Stępa zgodnie odpowiadają, że do PO nie należą. - Dyskusja na temat reorganizacji ruchu np. na al. Niepodległości – zwężenia jej do jednego pasa ruchu w każdym kierunku, konieczna jest rozbudowa kolejnych dróg lokalnych – dodaje Piotrusiewicz.