Komunikacja w Trójmieście. Debata o ruchu na ulicach Gdańska, Gdyni, Sopotu
Komunikacja w Trójmieście. Czy warto wydać pieniądze na tunel pod Martwą Wisłą?
Dr Piotr Kuropatwiński, wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego i wiceprezydent Europejskiej Federacji Cyklistów przekonuje, że w czasach komunizmu urbaniści mogli mieć świadomość, że działają wbrew chęciom Moskwy, ale rozbudowywali jezdnie dla samochodów ponad miarę. - Będąc w Aglomeracji Śląskiej i miałem wrażenie, że dróg szybkiego ruchu jest tam więcej niż na zachodzie. Na głównych arteriach Gdańska czy Sopotu, przejścia podziemne powstały w okresie minionym. Na al. Niepodległości pasy dla samochodów poszerzono tak bardzo, że trzeba tam było chodniki umieszczać w podcieniach budynków, bo nie było na nie miejsca – mówił. Zaznaczył, że w jego młodości SKM jeździło co 6 minut – dziś co 10 min. - Te nakłady, które są przeznaczane na to co „niezbędne” i „oczywiście konieczne” czyli polepszanie układu drogowego, a to błąd. Zastanawiam się czy tunel pod Martwą Wisłą kosztujący 800 mln zł jest dobrym rozwiązaniem. Nie wiem, czy wpuszczając tyle nowych samochodów do miasta. nie obudzimy się z ręką w nocniku – zaznaczył.