Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most zwodzony na Wyspę Sobieszewską. Siedem firm rywalizować będzie o kontrakt [WIZUALIZACJE]

Maciej Pietrzak
Nowy most będzie miał długość 173 m (ze skrzydłami 181,5 m), a łączna rozpiętość przęseł zwodzonych wyniesie 59,5 m
Nowy most będzie miał długość 173 m (ze skrzydłami 181,5 m), a łączna rozpiętość przęseł zwodzonych wyniesie 59,5 m Europrojekt
Nowy most będzie miał długość 173 m. Jezdnia będzie mieć 7 m szerokości. Po jednej stronie mostu będą się znajdować ciąg pieszy oraz droga rowerowa. Siedem firm rywalizować będzie o kontrakt na budowę zwodzonego mostu na Wyspę Sobieszewską.

Budowa mostu zwodzonego, który połączy Wyspę Sobieszewską ze stałym lądem, to druga, po tunelu pod Martwą Wisłą, najbardziej spektakularna inwestycja drogowa Gdańska w ostatnich latach. Zrealizuje ją jedna z siedmiu firm wyselekcjonowanych właśnie z pierwszego etapu przetargu.

Na nowy most na Wyspie Sobieszewskiej mieszkańcy czekają już ponad 30 lat.

Szacowana na około 80 mln zł budowa jest łakomym kąskiem dla przedsiębiorstw budowlanych. Prowadząca przetarg Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska na początku lipca odrzuciła 8 z 15 złożonych wiosną ofert. W finałowej siódemce znalazła się, niestety, tylko jedna firma z Trójmiasta, a dokładniej - konsorcjum, którego członkiem jest Vistal Gdynia. Wśród konkurentów są m.in. tacy potentaci jak Skanska, Strabag czy Budimex.

- Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowano na połowę sierpnia - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy DRMG.

Zwycięzca na zbudowanie mostu będzie miał czas do końca przyszłego roku. Potem nastąpią odbiory techniczne, a kierowcy nową przeprawą, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pojadą wiosną 2018 roku.

Władze Gdańska podpisały list w sprawie mostu w Sobieszewie [ZDJĘCIA]
Budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie ma zapewnić bezpieczne i sprawne połączenie wyspy ze stałym lądem. Nowa przeprawa zastąpi przestarzały most pontonowy, który utrudnia ruch kierowcom, ale również stanowi dużą przeszkodę dla żeglarzy.

Nowy most będzie miał długość 173 m (ze skrzydłami 181,5 m), a łączna rozpiętość przęseł zwodzonych wyniesie 59,5 m. Jezdnia będzie mieć 7 m szerokości. Po jednej stronie mostu będą się znajdować ciąg pieszy oraz droga rowerowa. Jeśli chodzi o parametry istotne dla żeglarzy, to światło poziome przęsła żeglownego, z uwzględnieniem prowadnic, wyniesie 50 m, a czas otwierania obu przęseł dwie minuty.

Przypominamy też, że budowa mostu ma pomóc w ubieganiu się naszego kraju o zorganizowanie na wyspie zlotu skautów Jamboree 2023, na którym spodziewanych jest 40 tys. uczestników. W maju rząd potwierdził przyznanie dotacji na realizację pierwszego etapu inwestycji, w kwocie 16,6 mln zł. Drugie tyle pochodzić będzie z miejskiej kasy, a reszta z funduszy unijnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto