PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania 139 217 550 zł brutto. Najkorzystniejszą finansowo ofertę przedstawiło konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z .o.o. Zadeklarowało modernizację 21 pociągów SKM za niecałą kwotę 129 mln złotych.
SKM nie zdąży z modernizacją kolejek na Euro 2012.
Oferty jakie wpłynęły:
1. Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. oferta na kwotę
141 522 570 zł brutto
2. Newag S.A. oferta na kwotę 174 610 800 zł brutto
3. Konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z .o.o. oferta na kwotę 128 865 870 zł brutto
- Teraz oferty muszą zostać sprawdzone pod kątem zgodności z warunkami przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyr. ds sprzedaży i marketingu SKM. - Zwycięzca będzie miał w sumie 14 miesięcy na wywiązanie się z zadania tj. na modernizację 21 kolejek. Warto poczekać, bo odnowione kolejki będą nie tylko wygodniejsze, ale i szybsze. Jeden taki skład - wcześniej zmodernizowany przez jedna z firm, która uczestniczy w przetargu - Newag - już jeździ. Ci, którzy mieli okazję nim podróżować wiedzą, jak zmienił się komfort podróży.
SKM dostanie miliony z UE, ale i tak nie zdąży z modernizacją taboru na Euro 2012
Zmodernizowane wagony mają mieć w części wygląd metra, czyli z siedzeniami wzdłuż okien, a w części ustawienie samolotowe, czyli siedzenia w poprzek korytarza, po cztery w rzędzie. Zlikwidowane zostaną przedziały służbowe i pojawią się m.in. przyciski do otwierania drzwi, pomosty dla niepełnosprawnych oraz monitoring, a także system głosowego powiadamiania o stacjach itp.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?