Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Peugeot 308 SW - sportowy, rodzinny lew

Sebastian Imielski
Peugeot 308 w tym roku przeszedł delikatny lifting. Auto zyskało nowy kształt atrapy chłodnicy, uatrakcyjniony chromowanymi wstawkami, oraz światła do jazdy dziennej LED.
Peugeot 308 w tym roku przeszedł delikatny lifting. Auto zyskało nowy kształt atrapy chłodnicy, uatrakcyjniony chromowanymi wstawkami, oraz światła do jazdy dziennej LED. Sebastian Imielski
Peugeot 308 zadebiutował pod koniec 2007 roku, a niedawno przeszedł delikatny lifting, zyskując dodatkowego blasku, dzięki czemu może nadal skutecznie konkurować w swoim segmencie.

Testowana wersja SW to rodzinne kombi i trzeba przyznać, że konstruktorzy Peugeota postarali się, by zarówno codzienne użytkowanie, jak i wyjazdy na wakacje dawały radość i satysfakcję.

Klasyczny design
Linia nadwozia Peugeota ma dynamiczny, agresywny charakter tak promowany przez współczesnych designerów. To sprawia, że francuski kompakt nadal kusi klientów. Wersja SW jest bardziej stonowana, a to za sprawą masywnie zabudowanego tyłu, typowego dla mikrovanów.

Pasy, foteliki i poduszki naprawdę poprawiają bezpieczeństwo

We wnętrzu znajdziemy klasyczny, typowy porządek. Centralnie umieszczona konsola z radioodtwarzaczem i wywietrznikami osadzonymi na środku i skrajnie po bokach. Poniżej pokrętła do obsługi. Klasyczne zegary prędkościomierza i obrotomierza nie mają prawa zaskakiwać. Osoba zajmująca miejsce kierowcy praktycznie od razu orientuje się w rozkładzie i sposobie działania takich narzędzi jak klimatyzacja, sterowanie nawiewami, czy obsługa radia. W przypadku ustawiania świateł bardzo przydatna jest opcja Auto. W tym przypadku nie musimy się martwić o włączanie i gaszenie świateł, te bowiem uaktywniają się automatycznie po uruchomieniu silnika, a gasną gdy motor kończy pracę.

Satysfakcja z jazdy
Wciskając pedał gazu Peugeota 308 od razu zdajemy sobie sprawę, że mamy do czynienia z czymś więcej niż zwykłą jednostką 1.6. Ta testowana to nowy 1.6 THP o mocy 156 KM, wspólne dzieło inżynierów PSA i BMW. Auto z tą jednostką posiada ponadprzeciętną dynamikę i duży zapas mocy nawet przy niewielkich obrotach, co sprawia, że nie musimy często sięgać po gałkę sześciobiegowej skrzyni. Szybko generowana moc to zasługa turbiny, w jaką wyposażono ten silnik. Jednostka jest przy tym oszczędna. W teście mieszanym pojazd spalił 6,7 l/100 km. Peugeota prowadzi się płynnie, wyprzedzanie nawet na krótkich odcinkach nie nastręcza trudności.

Ergonomiczne rozwiązania
Wspomniana już możliwość dowolnej aranżacji wnętrza to niezaprzeczalny, ogromny atut Peugeota 308 SW. Dotyczy to zwłaszcza tylnych siedzeń. Fotele można składać, rozkładać lub nawet zdemontować, by otrzymać dużą przestrzeń ładunkową. Wszystko to zaś otrzymujemy za pomocą kilku pociągnięć za uchwyt. W standardzie znajduje się 5 siedzeń. Liczbę tę można powiększyć o dwa chowane w podłodze bagażnika.

Tym, co umila podróż i z czego zasłynął Peugeot, to panoramiczny dach. Jego rozsunięcie zdecydowanie rozświetla wnętrze wypełniając je naturalnym blaskiem. Dostrzegają to zwłaszcza pasażerowie z tyłu, którzy zwykle pozbawieni byli słonecznego światła. Zaś podróż nocą, przy bezchmurnym, pełnym gwiazd niebie, to prawdziwa frajda. Zamykanie i rozsuwanie dachu jest automatyczne. Peugeot 308 SW pod wieloma względami pozytywnie zaskakuje, a sportowe wrażenia i dużą frajdę z prowadzenia zapewnia turbodoładowany silnik.

Zobacz nowy serwis specjalny - MotoPomorze

Samochód z tą jednostką w najwyższej specyfikacji Active, objęty 5-letnią gwarancją ograniczoną 100 tys. km, to wydatek 81,8 tys. zł.

Jakość potwierdzona w rankingach
Leszek Kropidłowski, Dyrektor Zarządzający w firmie JD Kulej - autoryzowanego dilera Peugeot w Gdyni
- 308 to samochód sprawdzony i w pełni dopracowany. Lifting jaki przeszedł w tym roku uatrakcyjnił jego wygląd, co sprawia, że śmiało podejmuje konkurencję z nowszymi modelami na rynku. Właśnie jakość jest cechą, na którą chciałbym zwrócić szczególną uwagę. Samochody marki Peugeot od zawsze charakteryzowały się solidnością i wysoką jakością wykonania, co w ostatnim czasie zostało potwierdzone w rankingu niemieckiego ADAC. Tam aż trzy nasze modele uplasowały się na czołowych miejscach. Model 107 zajął trzecie miejsce w kategorii superkompaktów, model 207 drugie miejsce w kategorii samochodów kompaktowych, natomiast model 308 trzecie miejsce wśród aut średnich. Innym argumentem świadczącym o zaawansowaniu technologicznym samochodów Peugeot są innowacyjne, turbodoładowane silniki 1.6 THP.
Model 308 dostępny jest także z nowoczesnymi silnikami diesla z wysokociśnieniowym systemem wtrysku paliwa - HDi. Najczęściej wybieranym spośród wersji silnikowych jest bardzo oszczędny, a przy tym dynamiczny silnik 1.6 HDi o mocy 92 KM.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto