Zdjęcia i montaż - Michał Kowal
Lewek Andes to pierwszy z dwóch wielozadaniowych statków offshore PSV (Platform Supply Vessel - zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego
- przeznaczonych dla armatora Ezra Holding z Singapuru.
Gdańska stocznia ma duże doświadczenie w budowaniu statków offshore, przeznaczonych do obsługi platform, wydobywających z podmorskich złóż ropę i gaz. W latach 2003 - 2010 przekazała ona armatorom z USA i Włoch 23 statki AHTS (Anchor Handling Tug / Supply Vessel - zaopatrzeniowiec i holownik do obsługi kotwic). Remontowa Shipbuilding SA dostarczyła też konsorcjum Agip KCO 10 statków BEEV (Ice Breaking Emergency Evacuation Vessels - statek ewakuacyjny załóg z platform wiertniczych).
Lewek Andes będzie przeznaczony do zaopatrywania platform w materiały i paliwo, holowania ich i zwalczania pożarów na morzu. Ma długość 88 m, szerokość - 18,8 m i zanurzenie - do 6,5 m. Jego nowoczesny układ napędowy składa się 2 silników głównych i zespołów prądotwórczych. Umożliwia to napędzanie statku silnikami diesla, wysokoprężnymi lub elektrycznymi. Projekt statku PSV opracowało biuro MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. w Gdyni.
Inne wodowania:
- Vestland Insula zwodowana w Stoczni Gdańsk
- Wodowanie dwustronnego promu pasażersko-samochodowy B 611/2 w Stoczni Północnej
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?