Szczególnie niebezpieczne dla pieszych jest przejście dla pieszych poprowadzone przez Wały Jagiellońskie od strony Targu Rakowego do Targu Drzewnego. Piesi nie są tu chronieni czerwonym światłem, które zabraniałoby kierowcom wjazdu na jezdnie w momencie, gdy znajdują się na niej ludzie. Świateł nie może tu być, gdyż stające przez zjazdem ze skrzyżowania auta blokowałyby na długi czas torowisko tramwajowe. W momencie gdy piesi wkraczają na trzypasmową jezdnię, chroni ich tylko sygnalizator, który podaje kierowcom ostrzegawcze pulsujące światło koloru pomarańczowego.
Niebezpiecznie jest codziennie
- Codziennie stykam się z niebezpieczną sytuacją drogową przy zjeździe z ronda w Wały Jagiellońskie. Czy musi tam dojść do kolejnego potrącenia, aby ktoś zastanowił się nad poprawą oznakowania? - pyta nasz internauta Wojciech (nazwisko do wiadomości redakcji) - Jeśli nie może tam być sygnalizacji świetlnej, to może ZDiZ zastanowi się nad jakimś innym rozwiązaniem?
Co można zrobić by poprawić bezpieczeństwo?
Zapytaliśmy gdański Zarząd Dróg i Zieleni o możliwość poprawienia oznakowania przejścia, tak by stało się ono bardziej widoczne. Zaproponowaliśmy na przykład specjalną jaskrawą kolorystykę przejścia, tak jak zrobiono to w niebezpiecznych miejscach w pobliżu szkół min. w Gdyni.
- Można by zastosować jaskrawą podkład pod zebrę, ale obecnie okazuje się, że takie przejścia nie podnoszą bezpieczeństwa w stopniu takim, jak tego by oczekiwano - tłumaczy rzecznik ZDiZ Katarzyna Kaczmarek. - Okazało się, że czerwona powłoka naniesiona na asfalt przy odrobinie nawet wilgoci staje się niezwykle śliska, co paradoksalnie może zagrozić bezpieczeństwu pieszych. Z tego powodu władze Gdyni i Sopotu wycofują się ze stosowania tego typu rozwiązań - dodaje rzecznik.
ZDiZ: dodatkowe oświetlenie niepotrzebne
Zaproponowaliśmy również zastosowanie wyraźniejszego oświetlenia ostrzegawczego, bądź dodanie sygnalizatora wiszącego. I to rozwiązanie nie spotkało się akceptacją ZDiZ.
- Ten rodzaj oświetlenia montowany jest po to, żeby uczynić skrzyżowanie widocznym w godzinach wieczornych i nocnych. Nie montuje się go na skrzyżowaniach, na których w ciągu dnia widoczność jest dobra, jest ono montowane w miejscach słabo oświetlonych, umieszczonych na newralgicznych wzniesieniach, tuż za zakrętami bądź w innych miejscach z tego właśnie powodu zagrażających bezpieczeństwu pieszych - wyjaśniła Katarzyna Kaczmarek.
W najbliższym czasie nie ma więc co liczyć na uczynienie zjazdu z Huciska w kierunku Bramy Wyżynnej bezpieczniejszym dla pieszych i rowerzystów. Jaka jest Wasza opinia na temat bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu?
Czytaj też:
Wypadek na ul. Chwaszczyńskiej w Gdyni. Jedna osoba nie żyje
Zaginęła 25-latka z Gdyni. Szuka jej policja
Gdańsk buduje zwodzoną kładkę, Wrocław kolej linową
Heineken Open'er Festival 2012: Wszystko o festiwalu! | ||
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?