Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tunelu przy stacji Wrzeszcz nie będzie? Budowy przejścia nie ma w projekcie

Jacek Wierciński
Martyna Misiewicz
Projekt budowy tunelu dla pieszych i rowerzystów pod torami kolejowymi między ul. Nad Stawem a Galerią Bałtycką figuruje w miejscowym planie zagospodarowania, ale w planach przebudowy realizowanej przez Polskie Linie Kolejowe już nie - alarmuje Rada Dzielnicy Dolny Wrzeszcz i apeluje do miejskich radnych, by zabrali głos w sprawie. Ci tłumaczą - przyjdzie czas i na tunel. Kiedy? Na razie nie wiadomo - sytuację opisuje Jacek Wierciński.

Radni dzielnicy tłumaczą, że od dawna próbowali dowiedzieć się, czy planowany tunel, który miał otworzyć Dolny Wrzeszcz i był "marchewką" w ostro krytykowanym miejscowym planie zagospodarowania tego terenu, zawierającym m.in. wieżowiec nad pętlą autobusową i budowę olbrzymiego centrum handlowego, zostanie zrealizowany.

Zobacz także: Zamknięty tunel dworca PKP we Wrzeszczu [ZDJĘCIA]

- Ostateczna odpowiedź, którą otrzymaliśmy z PLK brzmiała, że jego stworzenie "nie jest przewidziane". Liczę na to, że budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nie będzie ignorować istotnych potrzeb - jak zapewnienie mieszkańcom dostępu do nowego peronu czy budowa połączeń rowerowych i pieszych między Wrzeszczem Dolnym a Wrzeszczem Górnym - mówi przewodniczący rady dzielnicy, Piotr Dwojacki.

Radnego uspokaja Małgorzata Chmiel, przewodnicząca Komisji Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska Rady Miasta. - Każda inwestycja musi być realizowana zgodnie z prawem miejscowym, czyli planem zagospodarowania przestrzennego. W innym wypadku pozwolenie na budowę jest nieważne, bo wydane niezgodnie z prawem - tłumaczy radna, która podkreśla, że plan dopuszcza remonty prowadzone etapami i to właśnie modernizację peronów PKP zdecydowało się zrealizować jako pierwszą. - Ale gdy PLK będzie chciała zrealizować drugi etap tej przebudowy - główny obiekt dworca, będzie musiała zbudować również to przejście pieszo-rowerowe - zastrzega Chmiel.

Czytaj także: Rozbudowa dworca PKP we Wrzeszczu. Powstanie trzeci peron, także dla PKM

Prace we Wrzeszczu, w których planie tunel się nie znalazł, to część modernizacji linii kolejowej E 65 Warszawa - Gdynia. Inwestycja jest tak kosztowna, że tylko prowadzone do 2014 r. prace na obszarze "Gdańsk/Gdynia" pochłoną ponad 1,1 mld zł.

- W tej perspektywie tunelu nie uwzględniliśmy, bo jego realizacja wymaga porozumienia między spółką budującą centrum handlowe, PKM i nami, a rozmów w tej sprawie jak dotąd nie było. W przyszłości tunel powstanie, ale dziś trudno wyrokować kiedy - mówi Maciej Dutkiewicz z PLK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto