- Przez przebudowany węzeł może dzisiaj przejechać nawet 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji - tłumaczy Joanna Grajter, rzeczniczka Urzędu Miasta w Gdyni. - Węzeł jest tak zaprojektowany, by w przyszłości można go było rozbudowywać. Dotyczy to także wbudowanych w niego dróg rowerowych.
Budowa węzła trwała od listopada 2009 roku i pochłonęła 63 mln złotych (29 mln pochodziło ze środków Unii Europejskiej). 5 kwietnia oddano ostatni fragment tunelu dla pieszych z wyjściem na przy Skwerze Plymouth. Oprócz tunelu, wykonawcy wybudowali wiadukt kolejowy nad łącznicą Drogi Gdyńskiej z ul. Władysława IV, wiadukt drogowy wzdłuż wschodniej jezdni Drogi Gdyńskiej. W ciągu chodnika i ścieżki na ul. Władysława IV powstała kładka dla pieszych. W ramach inwestycji przebudowano też zatoki przystankowe i przystanki komunikacji miejskiej. Dzięki budowie w Gdyni przybyło 800 metrów ścieżek rowerowych.
- Przez ten obszar przebiega 45 proc. funkcjonujących w mieście linii transportu publicznego. Przebudowa węzła była konieczna, gdyż funkcjonowało już na poziomie wyczerpanej przepustowości, czego piesi i kierowcy doświadczali na własnej skórze, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu - uważa Joanna Grajter.
Czytaj więcej:
- Pierwsi piesi przeszli tunelem pod ulicą Władysława IV
- Przejście podziemne pod Węzłem Wzgórze gotowe
- Można już oglądać Węzeł Wzgórze [wizualizacja]
- Remont Węzła Wzgórze zakorkuje na rok Gdynię
Kliknij w zdjęcie, żeby zobaczyć fotogalerię: | ||
Ostatki taneczne... | Cztery pory roku... | Cheerleaderki... |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?