Projekt realizowany wspólnie przez gdański magistrat i konsorcjum Multi Development Poland Sp. z o.o. i Multi Corporation, to jedna z największych inwestycji powstających w mieście. Koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 mln zł netto. Na obszarze 5,5 hektara powstać ma kompleks łączący "kulturę, handel, rekreację, rozrywkę, usługi i powierzchnię biurową oraz ogólnodostępne parkingi".
Kształt Forum Radunia rodzi kontrowersje
Jednym z obiektów będzie Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska.
Kształt Forum Radunia rodzi kontrowersje. Krytyczne głosy rodzi przede wszystkim rozmiar przestrzeni handlowej, ale też przejścia podziemne.
Forum Radunia w Gdańsku: Radni i działacze mają wątpliwości dot. projektu, urzędnicy nie
Na ukończeniu jest budowa największej - liczącej 9 metrów wysokości i ponad 300 m długości ściany, na której oparte zostanie zadaszenie torów będące zarazem podstawą kompleksu budynków Forum Radunia.
- Prowadzimy też prace związane z budową mniejszych ścian pomiędzy, którymi znajdzie się tzw. pasarella - piesze połączenie pomiędzy peronem SKM, a przyszłym węzłem integracyjnym komunikacji miejskiej na wiadukcie ul. 3 Maja i połączeniem z naszym obiektem - mówi Tomasz Matusiak, dyrektor firmy Multi Development Polska, która wspólnie z magistratem buduje Forum Radunia.
W marcu rozpocznie się budowa przedostatniej ściany - od strony Targu Rakowego i Siennego. Ostatnia konstrukcja powstanie między najdłuższą ścianą, a ul. 3 Maja (naprzeciw Urzędu Miejskiego). Wcześniej rozkopana zostanie skarpa wzdłuż torowiska.
W drugiej połowie roku rozpocznie się nasuwanie pierwszych elementów betonowej płyty, która przykryje tory kolejowe tworząc tunel.
- Te prace poprzedzi uzgodnienie harmonogramów i dyskusje techniczne z Polskimi Liniami Kolejowymi i SKM, które przebudowują torowiska na terenie inwestycji - zaznacza Matusiak.
Przystanek SKM Śródmieście jeszcze w tym roku
Budowa Forum Radunia zakończy się w 2020 roku, jednak pierwsze obiekty handlowe otwarte mają zostać już za 2 lata.
SKM budowę połączonego z Forum Radunia przystanku "Śródmieście" planuje zakończyć jeszcze w tym roku. W stanie surowym jest tam już budynek obsługi na końcu peronu. W ramach przedłużenia linii do nowej stacji lekko przesunięte zostały tory 9 i 11 na Gdańsku Głównym.
- Rozebraliśmy schron przy dworcu i peronie 3, co było niezbędne dla wydłużenia torowiska, usunęliśmy szereg drobniejszych kolizji, co wymagało przebudowy kolektorów deszczowych i sieci gazowej. Na wysokości peronu "Śródmieście" zamontowana została już część stalowych grodzi, które stworzą niezbędny mur oporowy na granicy terenów kolejowych i miejskich - wymienia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?