Chodzi m.in. o oczyszczanie zimowe i letnie jezdni, a także o utrzymanie zieleni. Sopot zobowiązał się też do utrzymania chodnika, ścieżki rowerowej, kładki pieszo-rowerowej (ale bez dojścia do kładki od strony Gdańska) oraz tunelu dla pieszych przy rondzie przed halą, które się znajdują w granicach Sopotu. Gdańsk będzie odpowiedzialny za utrzymanie ekranów akustycznych i dojścia do kładki pieszo-rowerowej.
- Podział kosztów utrzymania wynika z udziału obu miast w kosztach budowy, co wynosiło 60 do 40 procent - tłumaczy Magdalena Kuczyńska z kancelarii prezydenta Gdańska. Wkład własny Gdańska w tę inwestycję wyniósł 9,7 miliona złotych, a dofinansowanie z UE - 29, 1 miliona złotych. Sopot wniósł 8, 65 miliona złotych wkładu własnego, a dofinansowanie unijne wyniosło 26 milionów złotych.
Czytaj też: Otwarcie Drogi Zielonej przesunięte. Trasa Sucharskiego i Słowackiego - które fragmenty przejezdne?
Fragment Drogi Zielonej powstał m.in. po to, by sprawnie i wygodnie dojechać do hali widowiskowo-sportowej, która stoi na granicy obu miast. Oddano go do użytku w grudniu 2012 roku.
- Zasadne jest, aby dany odcinek drogi był zarządzany i utrzymywany przez jedną instytucję, w tym przypadku przez ZDiZ w Gdańsku. Sopot będzie natomiast pokrywać koszty utrzymania w 40 procentach - zaznacza Magdalena Jachim, rzecznik sopockiego magistratu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?