Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gdańsk-Wrzeszcz. Nad torami zawiśnie drugi wiadukt ważący 600 ton

(ganark)
Jeszcze nie skończył się montaż estakady nowej Trasy Słowackiego nad Aleją Grunwaldzką we Wrzeszczu, a już GIK rozpoczął układanie drugiego wiaduktu. Tym razem nad torami kolejowymi w ciągu ul. Kościuszki.

Już pod koniec października gotowe były dwa przyczółki, filar i mury oporowe wiaduktu nad PKP w pobliżu Galerii Bałtyckiej. Obecnie montowane są cztery segmenty pierwszej sekcji pierwszego przęsła estakady od strony al. Grunwaldzkiej. Cały wiadukt będzie ważył ok. 600 ton i miał 96 metrów długości.

Montują estakadę nad Aleją Grunwaldzka (ZDJĘCIA)

- Montaż nie będzie miał żadnego wpływu na organizację ruchu w tym rejonie. Robotnicy pracować będą etapami, w zależności od przyjazdu elementów - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Każda z sekcji ma odpowiednio 20, 24, 23 i 23 tony. Do końca grudnia zaplanowano zakończenie montażu pierwszego przęsła, składającego się z jeszcze trzech takich sekcji.

Trwają też prace przy produkcji i montażu podpór drugiego przęsła. I wówczas, jak mówi rzecznik GIK, nastąpi najbardziej widowiskowa operacja - w ciągu kilkunastu godzin od strony Zaspy nasunięta zostanie scalona wcześniej, druga część wiaduktu, przęsło długości około 48 metrów i ważące około 300 ton.

Wiadukt poprzez nasyp i część nowej drogi z budowaną estakadą połączy się z Trasą Słowackiego.

Wiadukt w opisie dla miłośników inżynierii
- klasa obciążeń - A;
- długość w osiach podparć - 47,1 + 1,5 + 48,9 m;
- szerokość z osłonami antyporażeniowymi - 20,27 m;
- szerokość całkowita pomostu - 16,25 m;
- szerokość jezdni - 8 metrów: 2 x 3,50 + 2 x 0,5;
- ciąg pieszy - 2 m;
- ścieżka rowerowa - 2,4 m;
- ciąg pieszo-rewizyjny - 0,9 m;
- konstrukcja: stalowe elementy nośne w postaci łuków, wykonane z rur o przekrojach kwadratowych i połączeniach spawanych;
- konstrukcja nośna jezdni: płyta ortotropowa z dwoma blachownicowymi dźwigarami oraz usztywnieniami pod jezdnią w kształcie korytek, a pod chodnikami z płaskowników; łytę ortotropową podczepiono do łuków za pomocą cięgien prętowych z głowicami widełkowymi;
- łożyska garnkowe;
- dylatacje modułowe typu szczelnego o przesuwach dostosowanych do wydłużeń obiektu.

Zajrzyj także: MotoPomorze - nowinki i porady z regionu

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto