Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Upadłość Maritim Shipyard. Gdańska stocznia złożyła wniosek o upadłość

Mateusz Tkarski
Upadłość Maritim Shipyard. Stocznia chce porozumieć się z wierzycielami
Upadłość Maritim Shipyard. Stocznia chce porozumieć się z wierzycielami Przemek Świderski/Archiwum
Czy Maritim Shipyard ogłosi upadłość? Jedna z bardziej znanych trójmiejskich stoczni złożyła wniosek o upadłość układową.

- Postanowieniem z dnia 10.05.2013 r. ustanowiono nadzorcę tymczasowego. Orzeczenie w przedmiocie ogłoszenia upadłości stoczni Maritim Shipyard jeszcze nie zapadło - poinformował Tomasz Adamski, rzecznik Sądu Okręgowego w Gdańsku.

Czytaj także: Maritim Shipyard budowała kadłub statku Greenpeace – Rainbow Warrior

Maritim, od początku w pełni prywatna firma, to rozpoznawalna w Trójmieście marka, widoczna z wielu miejsc Gdańska na wielkiej niebieskiej suwnicy. Jest jedną z największych prywatnych stoczni, mającą na koncie prestiżowe kontrakty. W 2010 r. w stoczni Maritim odbyło się uroczyste położenie stępki pod jednostkę Rainbow Warrior dla organizacji Greenpeace.

- Jesteśmy dumni ze zdobycia kontraktu przy budowie tak znanego statku - mówił wówczas Albin Baran, wiceprezes Maritim Shipyard sp. z o.o. - Zabiegało o niego wiele stoczni. Przyznanie go nam jest dowodem uznania dla naszych umiejętności i doświadczenia w budowie statków offshore. Jest to dla nas prestiżowe zamówienie, cenne z marketingowego punktu widzenia.

W gdańskiej stoczni powstał częściowo wyposażony kadłub jednostki, który następnie przetransportowany został do stoczni Fassmer w Bremerhaven, głównego wykonawcy statku, w celu dokończenia wyposażenia.

Zobacz również: Maritim Shipyard jednak nie kupi Stoczni Gdynia

W styczniu tego roku do norweskiego odbiorcy przeholowany został kadłub statku PSV zbudowany przez Maritim Shipyard. Stocznia specjalizuje się bowiem w tego typu jednostkach offshore, pływających platformach i statkach Jack-Up. Jest dostawcą kadłubów i sekcji dla odbiorców na rynku niemieckim, norweskim, francuskim i holenderskim. W ciągu ostatnich dwóch dekad dostarczyła 100 kadłubów, osiągając swój szczyt produkcji w czasach boomu w latach 2004-2008.

Stocznia w ostatnim czasie starała się o lukratywne kontrakty na Bliskim Wschodzie. Jeszcze kilka lat temu była jednym z najpoważniejszych graczy na rodzimym rynku stoczniowym: startowała m.in. w przetargach przy prywatyzacji Stoczni Gdańsk (który ostatecznie wygrał ukraiński koncern ISD) oraz majątku Stoczni Gdynia, który miała kupić dzięki pieniądzom od legendarnego już katarskiego inwestora.

Współzałożycielami stoczni są biznesmeni, bracia Janusz i Albin Baran. Ten pierwszy znany jest m.in. z prowadzenia hotelu Dwór Oliwski, w którym ulokowała się reprezentacja Niemiec na Euro 2012. W ubiegłym roku całość udziałów w Maritim Shipyard objął Albin Baran.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto