- Zgodnie z założeniami przetargu, projekt budowlany dla rozbudowy Węzła Szadółki ma powstać do końca 2017 roku. Sama przebudowa kosztować ma, według wstępnych szacunków, ok. 160 mln zł. Inwestycję tę ma sfinansować Gdańsk, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie jedynie nadzorował przebudowę. Miasto Gdańsk liczy, że sprzymierzeńców w finansowaniu inwestycji znajdzie wśród firm zlokalizowanych na Szadółkach - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego magistratu.
Jeśli chodzi o obszar przebudowy, to obejmie on rozbudowę odcinka drogi ekspresowej S6 (Obwodnica Trójmiasta) wraz z rozbudową samego węzła na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Jabłoniową oraz lokalnego układu komunikacyjnego w pobliżu węzła.
Władzom miasta bardzo zależy na tym, aby przebudowę skoordynować z tworzeniem ulicy Nowej Jabłoniowej. Jest ona na etapie prac projektowych - ma jednak około dwuletnie opóźnienie ze względu na to, że pierwotnie wybrany projektant nie dotrzymał terminów wyznaczonych przez DRMG. Przetarg trzeba było rozpisać ponownie w styczniu tego roku.
Wciąż nie wiadomo ostatecznie, jaki charakter będzie miała ta trasa. Dotąd planowano m.in. budowę dwutorowej linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z Warszawską do ul. Przywidzkiej na wysokości ul. Czermińskiego. Jezdnia na Nowej Jabłoniowej miała posiadać po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Ostatnio pojawiały się jednak głosy, że nowa trasa będzie miała jedną nitkę tramwajową i po jednym pasie ruchu dla aut.
Zmiany komunikacyjne w tym rejonie miasta są sprawą pilną. Powstaje tam bowiem kolejne olbrzymie centrum handlowe. Naprzeciwko istniejącego Fashion House Outlet Centre na Szadółkach już w trzecim kwartale przyszłego roku wystartować ma Park Handlowy Przywidzka o powierzchni najmu 11 700 m. kw.
Otwarcie kolejnego centrum handlowego w okolicy wpłynie niekorzystnie na mocno i tak zakorkowaną ulicę Jabłoniową i pozostałe w tym rejonie. Tymczasem przebudowa Węzła Szadółki i oddanie Nowej Jabłoniowej najwcześniej, jeśli uda się miastu pozyskać środki unijne i wsparcie handlowców, możliwe jest w 2018 roku. Oznacza to, że kierowcy na Szadółkach przez wiele miesięcy skazani są na zmaganie się z korkami, a miasto będzie szukało doraźnych rozwiązań dla udrożnienia ruchu.
Na przebudowie Węzła Szadółki i pozostałych inwestycjach drogowych w okolicy zyskać może też tutejszy Zakład Utylizacyjny, szczególnie, że przymierza się do budowy przy Jabłoniowej nowej spalarni. Odnowiony węzeł z pewnością usprawniłby transport do zakładu, ale nie jest on warunkiem koniecznym dla powstania spalarni, gdyż większość ruchu do niej będzie odbywała się wewnątrz terenu Zakładu Utylizacyjnego.
Więcej w tygodniku "Trójmiasto" z 13.05.2016r.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?