Każdy może wziąć udział w darmowych testach Mevo 2.0!
Podczas testów nie zostanie wprowadzony limit użytkowników mogących pobrać aplikację i zarejestrować się w systemie.
- Będziemy sytuację monitorować na bieżąco, by w przypadku jakichkolwiek problemów wprowadzić pauzę i dać hiszpańskiemu operatorowi czas na wprowadzenie poprawek - informuje Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.
Najbliższe kilka tygodni użytkownicy będą darmowo korzystać z rowerów. Jak informują przedstawiciele Mevo, celem testu jest sprawdzenie czy hiszpańska firma, która wygrała przetarg na operowanie systemem, poradzi sobie ze sprawnym ładowaniem rowerów, ich relokacją, działaniem call-center oraz systemem IT. Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł - użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą.
Przez ostatnie trzy tygodnie odbywał się pierwszy etap testów. Główne opinie testerów to:
- świetny napęd;
- ciężar nie przeszkadza w jeździe;
- ładowarka do telefonu.
Wielki rozruch systemu Mevo 2.0. rozpoczął się 13 września 2023 r. To czas, w którym użytkownicy będą mieli możliwość rejestracji w systemie i sprawdzenia komfortu użytkowania rowerów. Na ulice gmin biorących udział w projekcie łącznie wyruszy - zgodnie z zapisami umowy - 1600 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 500 jednośladów klasycznych. Łącznie 2100, czyli połowa docelowej floty.
– Rozruch zewnętrzny to kolejny etap testowy funkcjonowania Systemu Roweru Metropolitalnego. Służy sprawdzeniu jego działania na większej grupie użytkowników, przy wzmożonym obciążeniu aplikacji mobilnej i systemu do raportowania. To również test dla hiszpańskiego Operatora, jak poradzi sobie z relokacją rowerów i wymianą baterii. Zachęcam wszystkich do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości do Centrum Kontaktu (58 739 11 23), w ciągu kilku dni na naszych stronach dostępna będzie też ankieta umożliwiająca zgłaszanie uwag bezpośrednio do OMGGS – mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0.
Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień, a jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie pojazdu poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.
Korzystanie z aplikacji i wypożyczenie roweru
Każdy użytkownik posiadający smartfon będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej "Mevo", która dostępna jest do pobrania w Sklepie Play (smartfony z Androidem) i App Store (iPhone). Podczas rejestracji wymagane jest tylko imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.
Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.
Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującej się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.
W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21.
Mevo już na ulicach!
W trakcie rozruchu wewnętrznego do siedziby Operatora regularnie docierały rowery ze wspomaganiem elektrycznym.1800 jednośladów Segway już w sierpniu znajdowało się w Gdańsku. Również 1050 rowerów tradycyjnych jest gotowych do wyruszenia na ulice Obszaru Metropolitalnego.
Do dyspozycji użytkowników w fazie testowej będzie 1600 “elektryków” i 500 “klasyków”. Mieszkańcy Gdańska, Gdyni i Sopotu będą dysponowali odpowiednio 869, 444 i 66 rowerami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 271, 139 i 21 jednośladami klasycznymi. W Tczewie, Rumi oraz Pruszczu Gdańskim dostępne będzie odpowiednio 48, 31 i 36 Segwayów oraz 16, 10 i 11 rowerów tradycyjnych. Po ulicach Redy będzie jeździło 15 “elektryków” i 5 “klasyków”.
W przypadku Kartuz i Pucka, liczba ta wyniesie 23 i 9 oraz 8 i 2. Odpowiednio mieszkańcy Władysławowa, Sierakowic oraz Żukowa będą dysponowali 17, 6 i 8 jednośladami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 5, 2 i 3 “klasykami”. W Somoninie i Stężycy dostępne będą po 4 Segwaye oraz po 1 rowerze tradycyjnym.
Do dyspozycji mieszkańców Kosakowa będzie 12 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 3 rowery klasyczne, a po ulicach Kolbud będą jeździły 2 rowery tradycyjne i 8 ze wspomaganiem elektrycznym.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!
Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?