Do Gdańskich Inwestycji Komunalnych wpłynęły 64 oferty firm konsorcjów, które chcą wybudować Trasę Słowackiego na jednym z czterech odcinków.
- W pierwszym etapie przetargu, tzw. prekwalifikacji, firmy zgłaszają się do GIKE przedstawiając min. swoje zabezpieczenia finansowe i legitymując się odpowiednim doświadczeniem w przeprowadzeniu tych inwestycji - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE.
W kolejnym etapie przetargu, firmy muszą przekazać szczegółową dokumentację i przede wszystkim zadeklarować kwotę, za którą wybudują trasę i czas w jakim to zrobią. Najmniej firm i konsorcjów, bo trzynaście, zgłosiło się do budowy ostatniej części Trasy Słowackiego, czyli od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu. W pozostałych trzech zgłosiło się ich po siedemnaście.
- W tych przetargach w 90 proc. decyduje cena, a w 10 proc. czas wykonania - zaznacza Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Prace nad Trasą Słowackiego, która połączy lotnisko z Węzłem Ku Ujściu rozpoczną się w 2011 roku. Cztery wspomniane odcinki to: od ul. Spadochroniarzy do Budowlanych, od Potokowej do al. Rzeczpospolitej, od al. Gen. Hallera do Węzła Marynarki Polskiej oraz od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu.
Za drogowcami już pierwszy etap - wyburzenie 12 budynków mieszkalnych i 28 obiektów budowlanych. Przetarg wygrał Wakoz, który wykonuje to za 608 tys. złotych.
Cała Trasa Słowackiego będzie kosztowała 1 mld 290 mln złotych. Ponad jedną trzecią dofinansuje Unia Europejska. Inwestycja ma być gotowa w 2014 roku.
Nasza akcja: Ale obciach! | PGE Arena Gdańsk | Przewodnik |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?