MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec remontu wiaduktu na al. Hallera w Gdańsku. To koniec ze zrywaniem trakcji?

Natalia Grzybowska
Natalia Grzybowska
Wiadukt na al. Hallera w Gdańsku został wyremontowany. Między innymi podniesiono trakcję
Wiadukt na al. Hallera w Gdańsku został wyremontowany. Między innymi podniesiono trakcję Karolina Misztal
Ta inwestycja była potrzebna od dawna. Przez lata problemy sprawiały ciężarówki, które łamiąc zakaz, wjeżdżały pod wiadukt na al. Hallera w Gdańsku i zrywały trakcję tramwajową. To na wiele godzin paraliżowało ruch w mieście i kursowanie tramwajów. Możliwość uszkodzenia sieci ograniczy montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych, wymiana elementów konstrukcyjnych i maksymalne podniesienie trakcji.

Zakończone właśnie prace związane z podniesieniem trakcji mają sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki tramwaje nie będą już z automatu unieruchamiane.

Przebudowa pod wiaduktem na Hallera objęła montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych od strony ul. Klinicznej, które pozwolą na utrzymanie ruchu tramwajowego na sąsiednich szlakach, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem.

Ponadto wymienione zostały elementy konstrukcyjne sieci przewodów jezdnych, zawieszeń poprzecznych i izolatorów, które były już zniszczone przez liczne zerwania, a także słup od strony ul. Wyspiańskiego. Zamontowano również nowy słup trakcyjny od strony ul. Piramowicza, dzięki któremu sieć pod wiaduktem została maksymalnie uniesiona, co powinno zmniejszyć ryzyko jej uszkodzenia przez pojazdy ciężarowe, które mimo obowiązujących zakazów wjeżdżają pod wiadukt.

Ciężarówka utknęła pod wiaduktem przy ul. Hallera w Gdańsku 2.10.2018

Ciężarówka utknęła pod wiaduktem przy ul. Hallera w Gdańsku [zdjęcia]

Podniesienie trakcji na Hallera. Koniec problemów?

Jak tłumaczy rzecznik prasowy GZDiZ Magdalena Kiljan, przebudowa trakcji to kontynuacja działań wdrażanych przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, mających na celu zapobieganie zrywaniu sieci trakcyjnej przez pojazdy ciężarowe.

- W minionych latach na odcinku al. Hallera między ul. Kliniczną a ul. Trubadurów wprowadzono zakaz ruchu pojazdów wyższych niż 3,4 metra oraz o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony - dodaje. - Ponadto na drogach dojazdowych ustawione zostały znaki uprzedzające o obowiązującym zakazie oraz tablice zmiennej treści. Ostrzegają one kierowców o przekroczeniu skrajni pionowej, co wyklucza bezpieczny przejazd pod wiaduktem. Takie tablice są trzy – na al. Zwycięstwa, na al. Hallera oraz przy skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Trubadurów.

Niestety niektórzy kierowcy ciężarówek ignorują znaki ostrzegawcze i nadal na siłę próbują zmieścić się pod wiaduktem, co niejednokrotnie skutkuje nie tylko uszkodzeniem samochodu, ale także zerwaniem sieci. Dzięki przebudowie sieci trakcyjnej tego typu zachowania kierowców nie będą już miały tak negatywnych skutków na funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie Gdańska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO EURO 2024 ODC. 6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto