- Wszystko będzie zależeć od tego, czy nasi podwykonawcy będą wstanie stworzyć szkielet estakady i wiaduktu. Zdajemy sobie sprawę, że dla mieszkańców inwestycja będzie dużym utrudnieniem, dlatego chcielibyśmy, nieco ułatwić im życie - dodaje Jerzy Ciechanowski.
W specyfikacji był zapis, mówiący o tym, że wykonawca musi udostępnić na czas Euro tylko jedną nitkę.
Dziś zaczynamy odliczanie
11 marca doszło do podpisania umów na I i II zadanie Trasy Słowackiego (odcinki od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych i odcinek od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej) oraz III zadania Trasy Sucharskiego (odcinek od Węzła Ku Ujściu do Terminalu Promowego Westerplatte).
Dziś rozpoczęło się oficjalne odliczanie do końca robót. Firmy mogą wejść na plac budowy. Pierwszy odcinek Trasy Słowackiego wybuduje firma Wakoz, która ma na to 7,5 miesiąca licząc od dzisiaj. Firma zaoferowała za wykonanie zadania ponad 31 mln złotych. Inwestycja obejmuje budowę odcinka o długości 2,8 km (cała Trasa Słowackiego liczyć będzie ok. 10 km), od ulicy Spadochroniarzy do ulicy Budowlanych. Pomiędzy ul. Radarową a Budowlanych droga zostanie poszerzona o dodatkową jezdnię. Natomiast między Radarową a Spadochroniarzy wybudowana zostanie nowa droga dwujezdniowa. Na całym odcinku pojawią się dwa nowe ronda. Na kilku fragmentach zamontowanych zostanie 8 ekranów akustycznych o łącznej długości ok. 830 metrów.
Najtrudniejszy drugi odcinek
Drugi, najtrudniejszy odcinek wybuduje konsorcjum Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A., które zaproponowało brutto 159 mln złotych (GIK mógł przeznaczyć na ten cel 341 mln zł). Prace mają być wykonane w 20 miesięcy.
Drugi odcinek Trasy Słowackiego biec będzie od ulicy Potokowej, po śladzie istniejącej ulicy Słowackiego. W ramach projektu powstanie kilka ważnych obiektów inżynierskich. Jednym z najważniejszych będzie wiadukt kolejowy, obok istniejącego już wiaduktu na ulicy Kościuszki. Powstanie także estakada nad al. Grunwaldzką o długości 126 metrów.
Estakada pojawi się kilkadziesiąt metrów przed skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką i zakończy się wjazdem na nowy wiadukt. Pod estakadą biec będzie droga, na której będziemy mogli skręcać, natomiast estakadą pojedziemy prosto. Wybudowane zostaną także 3 tunele podziemne dla pieszych z windami dla osób niepełnosprawnych: przy ul. Reymonta, przy ul. Obywatelskiej i przy ul. Kilińskiego.
Wybudowane zostaną także 3 tunele podziemne dla pieszych z windami dla osób niepełnosprawnych: przy ul. Reymonta, przy ul. Obywatelskiej i przy ul. Kilińskiego.
Trzeci odcinek Trasy Sucharskiego jest najmniej skomplikowany ze wszystkich. Prace będą przebiegać w całości przez teren portowo-przemysłowy. Łączna długość odcinka wyniesie 2,7 km.
Adamowicz: z efektu końcowego będziemy zadowoleni my wszyscy
- Przygotowanie tej inwestycji było nie lada wyzwaniem, ale myślę, że z efektu końcowego będziemy zadowoleni wszyscy - uważa Paweł Adamowicza.
- Szczególnie trudny będzie odcinek drugi Trasy Słowackiego, gdzie jest wiele wyburzeń, wiele przesiedleń - mówi Ryszard Trykosko, dyrektor spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne. - Ja jednak jestem spokojny. W przygotowanie inwestycji włożyliśmy wiele wysiłku i teraz przekazujemy teren w odpowiedzialne ręce wykonawców.
Czytaj też:
- Wakoz z najlepszą ofertą na pierwszy odcinek Trasy Słowackiego
- Odcinek Trasy Sucharskiego w 3 miesiące, Trasy Słowackiego w 20 miesięcy
- Trasa Słowackiego: odcinek Spadochroniarzy-Budowlanych gotowy pod koniec roku?
Kliknij w zdjęcie, żeby zobaczyć fotogalerię: | ||
Torpedownia w Gdyni | Zamarznięta Gdynia Orłowo | Fotospacer po Siedlcach |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?