Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Nowa Łódzka" o ponad 70 mln złotych tańsza niż przewidywano

Aneta Niezgoda
Aneta Niezgoda
Konsorcjum MTM z Gdyni wraz z firmą Trakcja Polska S.A zaproponowało najniższą kwotę za wybudowanie nowej linii tramwajowej i ulicy "Nowa Łódzka".

Oferty zostały otwarte w piątek, 1 października w siedzibie spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne 2012. Do drugiego etapu przetargu zaproszono 8 firm. Wszystkie przyjęły zaproszenie. Najtańszą ofertę zaproponowało konsorcjum MTM z Gdyni wraz z firmą Trakcja Polska S.A. - 110 961 567, 93 zł. GIKE 2012 mogło przeznaczyć na ten cel 183 400 160 zł. Jedynym kryterium w przetargu jest cena. Zwycięska firma będzie miała 18 miesięcy na wykonanie badanie. Wyniki przetargu poznamy za około miesiąc. Oferty musi jeszcze sprawdzić komisja. Oferenci mają 10 dni na ewentualne protesty.

Koniec inwestycji maj-czerwiec 2012

- Inwestycja powinna zostać zrealizowana w maju bądź czerwcu 2012. Chcielibyśmy, aby na Euro 2012 wszystko już świetnie funkcjonowało - tłumaczy Janusz Łagowski, dyrektor projektu GPKM III.

Inwestycja została podzielona na dwie części. Budowę ulicy Nowa Łódzka nadzorować będzie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Natomiast nad realizacją prac budowlanych na nowej linii tramwajowej czuwać będzie GIKE 2012.

- Wynika to z różnych źródeł finansowania. Nad całością i tak czuwa GIKE 2012 - tłumaczy Romuald Nietupski, wiceprezes GIKE 2012.

Parkingi, ścieżki rowerowe, tunele...

Łączna długość dwutorowej linii tramwajowej wyniesie 2,8 km i biec będzie od istniejącej już pętli "Chełm", przez ulicę Witosa, Nową Łódzką do pętli "Nowa Łódzka". W ramach inwestycji powstanie m.in 7 przystanków tramwajowych, węzeł integracyjny "Nowa Łódzka" z parkingiem dla rowerów na 200 miejsc i z dwoma parkingami dla samochodów na 190 miejsc.  Będą to parkingi typu "Park and Ride", czyli dla osób, które będą dojeżdżać do pętli autem lub rowerem z zamiarem przesiadki do pojazdów komunikacji miejskiej, aby dojechać do centrum. Zaplanowano także budowę 2,3 km ścieżek rowerowych.

Na pętli tramwajowej powstaną również wspólne dla autobusów i tramwajów przystanki typu door to door. Mają one zapewnić sprawną przesiadkę z autobusu do tramwaju i na odwrót.

Wykonawca będzie musiał także wybudować wiadukt techniczny Zakoniczyńska i przejście tunelowe przy ulicy Witosa. W rejonie pętli tramwajowej zsynchronizowana zostanie sygnalizacja świetlna dla tramwajów i samochodów. Zastosowane zostaną specjalne detektory ruchu.

Tramwaje co 5 minut

GIKE planuje, że częstotliwość kursowania tramwajów wyniesie 5 minut. Dojazd z węzła integracyjnego "Nowa Łódzka" do dworca PKP wyniesie 25 minut.

Powstanie także droga o długości ok. 1,9 km (dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu). Przebudowana zostanie ulica Witosa. Z trzech wyjazdów z osiedla na tej ulicy, pozostaną dwa - z ul. Milskiego i Cieszyńskiego.  Zlikwidowany zostanie natomiast wyjazd z ul. Cieszyńskiego.



Oferty jakie złożono w przetargu

1. Konsorcjum TORPOL, FEROCO S.A. ELMONT - 138, 3 mln zł
2. Konsorcjum ZUE S.A., STRABAG, TOR-KRAK, SPAW-TOR ok. 126, 7 mln zł
3. Pełnomocnik: Przedsiębiorstwo Robót Górniczych "METRO" 158,3  mln zł
4. Lider Konsorcjum MTM S.A. - ok. 111 mln zł
5. Konsorcjum Eurovia Polska S.A., Eurovia CS. - ok. 137,5 mln zł
6. SKANSKA S.A. - ok.123,2 mln zł
7. Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A. - ok. 150,2 mln zł
8. Budimex S.A. - ok. 132,2 mln zł

Zobacz jakie możliwości daje Ci MMTrojmiasto.pl>>

Nasza akcja: Ale obciach! | PGE Arena Gdańsk | Przewodnik
po Pomorzu
| Piłkarska Ekstraklasa | Praca Trójmiasto

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto